Page 162 - Samarahan_Book
P. 162
1 Foto: Dr Kamil Salem
4 Foto: Dr Kamil Salem
Kerajaan juga tidak lupa dalam menyediakan kemudahan kesihatan yang berkualiti untuk
penduduk-penduduk Asajaya. Klinik Kesihatan Asajaya telah dibina pada Tahun 1977 bagi mem-
beri kemudahan kepda pesakit dan keperluan pertambahan klinik ini menyebabkan Klinik Kesi-
hatan Sambir, Klinik Kesihatan Jemukan, Klinik Kesihatan Semera dan Klinik Kesihatan Sadong
Jaya(1) juga turut dibina. klinik –klinik ini dilengkapi pelbagai kemudahan dan perkhidmatan seperti
perkhidmatan pesakit lelah ,pemeriksaan darah dan kemudahan tempat menunggu yang lebih
selesa.
1. Dua orang petugas Kesihatan sedang merekod perkhidmatan kepada pesakit dalam komputer.
Sistem giliran berkomputer telah memudah para pengunjung berurusan di Sini. Kelihatan para
pesakit Sabar menunggu giliran diruang menunggu yang selesa dan penuh dengan maklumat.
Bagi memantapkan perkhidmatan, pesakit luar boleh membayar perkhidmatan dengan meng-
gunakan kad kredit.
2. Seorang pegawai kesihatan menyorong seorang pesakit diatas kerusi roda masuk ke klinik Kesi-
hatan Sadong Jaya. Kemudahan yang serba baik termasuk kemudahan ambulance telah mening-
katkan perkhidmatan di klinik ini.
3. Doktor sedang memeriksa tekanan jantung seorang pesakit kanak-kanak. Klinik ini mempunyaid-
oktor dan pembantu kesihatan yang berpengalaman.
2 Foto: Dr Kamil Salem
162
4 Foto: Dr Kamil Salem
Kerajaan juga tidak lupa dalam menyediakan kemudahan kesihatan yang berkualiti untuk
penduduk-penduduk Asajaya. Klinik Kesihatan Asajaya telah dibina pada Tahun 1977 bagi mem-
beri kemudahan kepda pesakit dan keperluan pertambahan klinik ini menyebabkan Klinik Kesi-
hatan Sambir, Klinik Kesihatan Jemukan, Klinik Kesihatan Semera dan Klinik Kesihatan Sadong
Jaya(1) juga turut dibina. klinik –klinik ini dilengkapi pelbagai kemudahan dan perkhidmatan seperti
perkhidmatan pesakit lelah ,pemeriksaan darah dan kemudahan tempat menunggu yang lebih
selesa.
1. Dua orang petugas Kesihatan sedang merekod perkhidmatan kepada pesakit dalam komputer.
Sistem giliran berkomputer telah memudah para pengunjung berurusan di Sini. Kelihatan para
pesakit Sabar menunggu giliran diruang menunggu yang selesa dan penuh dengan maklumat.
Bagi memantapkan perkhidmatan, pesakit luar boleh membayar perkhidmatan dengan meng-
gunakan kad kredit.
2. Seorang pegawai kesihatan menyorong seorang pesakit diatas kerusi roda masuk ke klinik Kesi-
hatan Sadong Jaya. Kemudahan yang serba baik termasuk kemudahan ambulance telah mening-
katkan perkhidmatan di klinik ini.
3. Doktor sedang memeriksa tekanan jantung seorang pesakit kanak-kanak. Klinik ini mempunyaid-
oktor dan pembantu kesihatan yang berpengalaman.
2 Foto: Dr Kamil Salem
162

